شناسایی مجرم سابقه‌دار
 
اخبار و مطالب جدید و جالب
دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : امیر نصرالهی

 فردی که در پوشش کمک به نیازمندان، طلا و جواهرات زنان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

1008094745155 شناسایی مجرم سابقه‌دار

به گزارش «جام‌جم»، روز 4 اسفند سال گذشته، زنی با مراجعه به کلانتری 177 خاورشهر با ارائه شکایتی از سرقت طلا و جواهرات خود توسط سرنشین جوان یک دستگاه خودروی پراید سفید خبر داد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده

زن مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم، درباره چگونگی سرقت طلا و جواهراتش گفت: در داخل کوچه محل سکونت خود در منطقه صالح‌آباد پیاده به سمت خانه‌مان می‌رفتم که ناگهان یک دستگاه خودروی پراید سفید به من نزدیک شد.

وی افزود: سرنشین خودرو با طرح این ادعا که به دنبال افراد نیازمند منطقه می‌گردد تا مقداری لباس به آنها تحویل دهد، از من سوال پرسید آیا فرد یا افراد نیازمندی را در این منطقه می‌شناسم یا خیر؟

مالباخته یادآور شد: سرنشین جوان پراید پس از طرح سوالاتی، به بهانه این‌ که با دیدن گردنبندم قصد دارد طلای مشابهی برای نامزدش بخرد، از من خواهش کرد تا زنجیر طلا را از نزدیک ببیند تا بتواند مشخصات آن را به خاطر بسپارد.

وی ادامه داد: متهم سپس مؤدبانه پس از قرار دادن زنجیر طلا در داخل پلاستیک و عنوان این ‌که طلاها را داخل پلاستیک حاوی لباس‌ها گذاشته، پلاستیک لباس‌ها را به من داد و از محل دور شد.

مالباخته اضافه کرد: من بدون وارسی دقیق پلاستیک زمانی که به خانه رسیدم و پلاستیک حاوی لباس‌ها را باز کردم، متوجه شدم پلاستیک سوراخ بوده و آن جوان، از طریق آن اقدام به سرقت زنجیر طلای من کرده بود.

تحقیقات پلیسی و شناسایی مجرم سابقه‌دار

با توجه به اظهارات شاکی پرونده و شناسایی مالباختگان دیگر در ارتباط با سرقت طلا و جواهرات زنان در پوشش شناسایی افراد نیازمند، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات مالباختگان و چهره‌نگاری مجرم سابقه‌دار به هویت میثم (21 ساله) را که سال گذشته نیز از سوی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده بود، شناسایی کردند.

در ادامه کارآگاهان پایگاه نهم با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم، مخفیگاه و محل‌ تردد وی را نیز شناسایی و سرانجام متهم را ساعت 9 روز دهم اسفند سال گذشته در حالی که قصد سوار شدن به یک دستگاه خودروی پراید سفید را داشت، دستگیر کردند.

با توقیف خودروی پراید و شناسایی مالک اصلی خودرو مشخص شد خودروی پراید سفید متعلق به خواهرزاده متهم است که به بهانه مسافرکشی، میثم آن را از خواهرزاده خود برای مدتی در اختیار گرفته بود.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ روز گذشته با اشاره به دستور انتشار تصویر متهم بدون پوشش چهره از سوی مقام قضایی، گفت: با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان در منطقه شهرری بویژه در صالح‌آباد، خاورشهر و دولت‌آباد و شناسایی متهم از سوی آنها و احتمال افزایش دیگر مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته باشند، دستور انتشار تصویر متهم بدون پوشش چهره از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری صادر شده است.

از تمامی شهروندان و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند، دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در شهرری، خیابان آستانه مراجعه کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب